26
آوریل

چگونه اعضای کانال تلگرامی خود را حفظ کنم؟

مهم تر از افزایش عضو کانال شما ، حفظ عضو است! توجه کنید که الویت اول شما باید روی راضی نگه داشتن همین اعضایی که دارید باشد و بعد به فکر اعضای جدید باشید ، به هیچ وجه نباید کانال شما بی دلیل هر روز ریزش داشته باشد، این یعنی عضوهای شما یا ناراضی هستند یا بی هدف آن ها را جذب کرده ایم.
برای همین این نکات را برای حفظ ممبرهای تلگرام خود به خاطر بسپارید.

۱- با تبلیغات زیاد ممبرهایتان از کوره در می روند !

خواهشمندیم توجه داشته باشید که قرار نیست کانال را فقط برای بیزنس و کسب درآمد بزنید، قرار است در کنار اعضای خود باهم لذت ببرید و از آن ها طوری سود کنید که احساس بدی نکنند، یعنی اینکه نباید روزانه بیش از ۲ تا ۵ تبلیغ بگذارید.

۲- در کنار تبلیغاتتان پست خوب ارسال کنید

این هم یک روش جالب است،‌ مثلا اگر قرار است تبلیغ شخصی را ارسال کنید، قبل از آن یک پست خوب آماده کنید، بعد فورا تبلیغ را ارسال کنید و پست خوبتان را هم زیر تبلیغ قرار دهید، این باعث می شود تا هیچکسی ناراضی نباشد و در نهایت باعث پیشرفت کانال شما خواهد شد.

۳- در زمانی درست پست بگذارید و البته به موقع

سعی کنید در یک زمان مشخص پست بگذارید، مثلا هر روز ساعت ۶ ظهر ، یا روزهای زوج ساعت ۱۲ ظهر، در کل باید یک ساعت خاص داشته باشید و موقع آن نباید اول صبح یا آخر شب باشد، زیرا خیلی از اعضای کانال شما نوتیفیکشن را خاموش نکرده اند و این نکته برای افزایش ممبر تلگرام خیلی مهم است.

۴- بیش از حد یا کمتر از حد پست نگذارید

این نکته را رعایت کنید، نباید در روز بیشتر از ۲۰ پست بگذارید، اعضای شما دیگر حوصله خواندن این همه پست را ندارند و نباید هفته ای یک بار پست بگذارید، درکل حداقل روزی یک پست و حداکثر روزی ۱۰ تا ۱۵ پست بگذارید.

۵- پست طولانی نگذارید، تلگرام کتاب نیست !

هرچند که این به کانال شما بستگی دارد، اما نباید پست طولانی باشد، هرچه کوتاه تر بهتر، فرض کنید در محیط توییتر قرار دارید، برای همین خیلی مختصر بهترین کلمات را دور هم بچینید.

۶- دو تا پست عالی بهتر از ۱۰ تا پست بد

به این نکته هم باید خیلی توجه کنید و باید بدانید که در هرچیزی کیفیت بیشتر از کمیت سود می رساند، پس سعی کنید پست های عالی کم بگذارید تا اینکه روزانه زیاد پست بگذارید اما بی هدف و افتضاح.